I förrgår var det söndag.

Jag ligger med knäna i en trubbig vinkel. Min hand mellan dem och min ena isande fot mot vaden.
Den andra handen under huvudet. Örat inkilat mellan tummen och de resterande fingrarna.
I mitt rum är det kallt, men under täcket nästan osande hett. Jag följer mönstret på kudden med pekfingret som lösgjordes då jag bytte till vanlig fosterställning. Mycket skönare att ligga såhär, i stället för att kuta med ryggen som en gammal tant.
Mönstret är svårt att se i mörkret.
Då börjar tankarna tankarna att snurra. Ibland klottrar jag ner dem bara för att bli av med dem, andra får åka runt. Varv efter varv.
Det är så här varje kväll.
Alltid innan John Blund.
Undrar vad som kommer snurra runt ikväll.

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0