jag lever fortfarande.


Tittar just nu på nyheterna men funderar på att fixa sängen för natten. Plocka undan alla kläder som ligger slängda över den och även de som spridits över golvet.

Natten till idag har bara känts jättekonstig. Har bara snurrat runt, låg på en madrass i mammas och pappas rum då alla sängar var fyllda, jag offrade min, och jag kommer ihåg att jag sparkade i mammas garderob konstant. Katten har sprungit runt också, han var lite halvskraj när vi hade hund på besök så han ansåg väl natten som sin när vovven äntligen gick och sussade. Sen fick min madrass liksom agera vilostation. Ligga nära en stund - upp och springa, spinna och stånga i bröstet - jama och jaga svansen, stå och nosa i mattes ansikte - bita i hennes tår.
Så jag måste ju säga att det var oerhört skönt när klockan var 07.00 och det var dags att hoppa upp ur sänghalmen.

Efter jobb blev det till att vara hemma en stund, svida om och mumma armarna, sen möta jobbkamrater för lite julbord. Det var väldigt trevligt, god mat och några pinsamheter. När jag själv sen började vanka hemåt efter att ha skiljts från mor och far (som skulle vidare på dåligheter) så kände jag att den här helgen faktiskt har satt sina spår. Kände mig splittrad och det var lite jobbigt att komma hem själv, men det har gått bra.
Nu tycker jag att det är skönt att det är över, det är skönt att jag kan gnugga mig i ögonen utan att behöva oroa mig för sminket, och att filmen på 4:an snart börjar igen.

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0