torsdag

Kom hem för en liten stund sen, har faktiskt "jobbat" idag, i hela två timmar. Det var hårt måste jag säga.
Ibland om man har tur så möts man av en svart katt när man kommer in genom dörren. Han brukar sätta sig framför dörren redan innan man hunnit upp till vårt våningsplan. Men inte idag. Han ligger kvar i sängen och nästan vrider på huvudet. Det är som att han inte riktigt orkar, han är så nonchalant! Han vrider lite på huvudet, bara så att det ena ögat syns, sen typ spärrar han upp dem så mycket att han tror att jag kan se båda hans ögon. Han rullar över på rygg och slänger alla tassar rakt upp i luften, sen kurrar han till.

Han har många konstiga läten den där filuren. När han galoperar runt i lägenheten har han ett, då skriker han, när man kommer hem har han ett annat och sen när han bara är korkad och vill ha lite uppmärksamhet då är det skärande och klara mjauningar. Som härom morgonen. Klockan var ungefär halv nio och jag hade precis somnat om efter att ha lyssnat på byggubbarna utanför mitt fönster. Katten hoppar upp i min säng, lägger sig vid mina fötter med en piskande svans. Ställer sig upp, trampar omkring, går så att han ställer sig max 5 centimeter från mitt aniskte och så lägger han av världens jävla "MJAAAUU!" Jag blev skiträdd och undrar vad det är som har hänt. När jag öppnar ögonen har han satt sig ner, han bara sitter där, 5 centimeter från mitt ansikte, och bara glor. Jag stryker honom lätt över huvudet och kliar honom under hakan, 3 sekunder senare attakerar han min hand och springer fräsande därifrån.

Har jag någon gång sagt att han är lite konstig?

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0